سرخط خبرها

ساخت دو فیلم با موضوع فرهنگ رضوی در سال جاری در مشهد | الزام ساخت و اکران فیلم‌های فراملی با موضوع مشهد

  • کد خبر: ۱۱۱۸۹۹
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
ساخت دو  فیلم با موضوع فرهنگ رضوی در سال جاری در مشهد | الزام ساخت و اکران فیلم‌های فراملی با موضوع مشهد
دبیر انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد با بیان اینکه دو فیلم با موضوع فرهنگ رضوی و امام رضا علیه السلام در سال جاری در مشهد با حمایت این انجمن ساخته می‌شود، گفت: باید به برندینگ شهر مشهد که همان رافت و مهربانی ساکنان این شهر است در فیلم‌های سینمایی توجه شود.

مهدی صبوری نیک | شهرآرانیوز؛ محمدرضا فرهادی نیا در حاشیه مراسم اکران فیلم بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: به نظر من د حوزه تهیه و تولید فیلم سینمایی که امروز سینما دنیا و اندیشه‌ها را تسخیر کرده و ما به عنوان هنر اول در جهان می‌شناسیم هر چند که هنر هفتم نامیده می‌شود.

وی افزود: به لحاظ تاثیر و نفوذ اجتماعی سینما دارای جایگاه والایی است، اما از طرفی، چون سینما هنری پرخرج است نیازمند این است که مدیران ما در دستگاه‌های دولتی و اجرایی یک همت جمعی کنند که سهم و حق مشهد از آنچه که در بیرون و جهان قرار است به نمایش داده شود این نیست که الان نمایش داده می‌شود بلکه به نظر من سهم مشهد این است که با تم رافت و مهربانی و دگر دوستی موثر در فیلم‌های ما دیده شود و بروز و ظهور پیدا کند.

دبیر انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد بیان کرد: فیلم بدون قرار قبلی یک همتی است از سوی یک عده آدم علاقه‌مند و هنرمند که آمده اند علاقه مندی و هنرمندی خود را به هم پیوند زده و به ساحت مقدس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام این فیلم را تقدیم کرده اند؛ این فیلم، فیلمی است فاخر و ارزشمند در جای خود که به نظر من شایسته تقدیر است.

فرهادی نیا خاطر نشان کرد: آنچه که در برندینگ شهر مشهد و هر شهری موثر است به نظر من شاخصه‌هایی که از آن شهر می‌توانیم بیرون اوریم از جغرافیا و نیروی انسانی و ... است تا بتوانیم این فیلم‌ها را نشان دهیم؛ به طور مثال ما در مشهد دکتر شیخ را داشته‌ایم که می‌نواند موضوع یک فیلم باشد که در شهر مشهدکه شهر رافت و مهربانی‌ها است این فرد خود نمونه رافت و مهربانی بوده است در حالی که فیلم افرادی همچون دکتر غریب در گذشته ساخته شده است.

وی تصریح کرد: افراد بزرگی که در مشهد هستند که می‌توان به میرزا جواد آقای تهرانی، پیر پالان دوز و افراد مختلفی که بابت بودن شان در مشهد می‌توانند قصه‌های جذاب و فرا ملی و فرا مرزی را در سطح جهان اکران کنند می‌توانیم این مهم را در سطح جهان داشته باشیم به شرط اینکه ما سهم سینما را در بودجه ریزی و بودجه بندی شهر و استان ببینیم و سهم هنرمندان مان را در تولید آثار فاخر هنری چه در حوزه بودجه و چه در بحث تجهیزات ببینیم.

دبیر انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد یادآور شد: امیدوارم که حضور آقای شعیبی در شب میلاد امام رضا علیه السلام این همت عالی را در بین هنرمندان و مسئولین ایجاد کند که هر ساله دو یا سه فیلم خوب را در این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم در سطح ملی و جهانی تصویری درست و روشنی از مشهد در جهان به نمایش بگذاریم.

فرهادی نیا خاطر نشان کرد: انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد بهانه‌ای است تا بتواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و آبروی سینماگران مشهد را به هم پیوند زده و از این هم افزایی که اتفاق می‌افتد بتواند تولیدات فاخری را در حوزه سینما داشته باشد؛ در یک سال اخیر ۳۳ فیلمنامه در انجمن بررسی شده و صرفا ۴ فیلم‌نامه مورد تایید قرار گرفته، اما از بین ۲ فیلم‌نامه مستقیما مربوط به فرهنگ رضوی و امام رضا علیه السلام می‌باشد.

وی یادآور شد: ما برای اینکه فیلم خوب تولید شود نیازمند این هستیم که از لحظه تولید ایده، نگارش فیلم نامه، باز نویسی، تولید و حتی پس از تولید یک عقل منفصلی در کنار گروه تولید کننده فیلم باشد که بتواند تضمین کند که تولید، تولید فاخری بوده باشد؛ به عبارت دیگر انجمن در حقیقت وظیفه‌ی اصلی خود را کمک به تولید فیلم باکیفیت خوب و تضمین کیفیت می‌داند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->